2010-03-19

Asks gredelina brev - snart i en brevlåda nära dig!

"Det borde vara... Jaaaa, gredelina eller vad vi nu ska hitta på för färg" - Beatrice Ask, justitieminister

Jag är visserligen ingen konstnär, men jag har besparat Ask lite reklambyråkostnader. Hon ville skicka gredelinfägrade kuvert till brottsmisstänkta, och voila! - jag tog mig friheten att skriva ihop ett utkast. Och även om det är tänkt som ironi, är det nog tyvärr något liknande som Ask har tänkt sig ska stå i brevet.

"Jag vill skicka grälla kuvert till sexköparna, för jag tror att det värsta som kan hända en sexköpare är att någon i omgivningen ska få reda på vad de gjort, frun eller grannen (..) Vi borde ha gredelina kuvert, det ska vara tydligt, du är misstänkt för att vara ute och köpt sex,” säger hon.

Huruvida personen faktiskt har gjort sig skyldig till ett brott verkar emellertid inte spela någon roll...

Mer om Beatrice Ask och brottsmisstanke: AB1, AB2, AB3, AB4, SvD, SvD:s ledarblogg, DN, Tokmoderaten, Alliansfritt Sverige, apg29, Mitt i steget, Vargen, Robsten, Daniel Sturesson, Pezster, Anna Troberg, Svensson, Juridikflickan, Mina Moderata Karameller, Hos Petra, Nina Moradi, Motpol, Dexion, Juridikbloggen, Magnus Tycker, Ola Nordebo.
 
Blogg listad på Bloggtoppen.se